Dag 3, slecht nieuws

18 maart 2020 - Sydney, Australië

Nou gisteravond was een hectische avond.

Eerst besloten om na Fraser Island de reis te stoppen en terug te gaan naar Sydney.  Een half uur later hebben we toch besloten om niet naar Fraser Island te gaan. Ze hebben op Fraser Island geen bereik en dan konden we geen contact houden met thuis en zouden we geen updates krijgen van het RIVM etc.

Daarna zijn we gaan zoeken naar vluchten terug naar Nederland voor dit weekend. We konden alleen nog niks boeken want we wisten niet wanneer we in Sydney zouden zijn.

We moesten veel regelen zoals een nieuwe bus ticket naar het vliegveld in Brisbane, nieuwe vlucht naar Sydney, nieuwe vlucht naar Nederland, contact zoeken met onze organisaties en wat zij adviseren, ondertussen ook het nieuws in de gaten houden. Vanochtend was alles geregeld behalve de vlucht naar Nederland .

We gingen om 12.35 uur met de bus richting Brisbane en kwamen om 18.40 uur aan. In de bus hebben wij onze vlucht naar Nederland geboekt en wij komen zondag middag aan in Nederland (als alles goed gaat)

Het vliegtuig vertrok mooi op tijd om 19.40 uur en we waren om 22.00 uur weer in Sydney. Hele rustige vlucht gehad dus dat is fijn. Rob (mijn hostdad) heeft ons allebei opgehaald van het vliegveld en we hebben Nina thuis afgezet. Het is nu bijna 12 uur en ik lig net in bed. Het was een chaotische dag met best wel wat stress. Gelukkig zijn we nu weer thuis in Australië en hebben we nog 2,5 dag voordat we echt naar huis vliegen.

Jammer dat onze reis zo ten einde moet komen maar we willen geen risico’s nemen. Wij balen enorm maar nu hebben we een goed excuus om nog een keer terug te komen naar Australië en om naar Bali te gaan 🤪

Wij gaan er vanuit/hopen dat alles met de vlucht naar huis goed gaat, mocht er weer iets wijzigen dan horen jullie het !!!

Ik zie jullie snel weer ☺️

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Erna:
    18 maart 2020
    Balen meis, maar belangrijkste is dat je als het goed is zondag weer veilig en gezond thuis bent 💋❤
  2. Esmee:
    18 maart 2020
    Precies, het is gewoon overmacht en we kunnen er niks meer aan doen. Proberen positief te blijven en lekker naar huis 😘
  3. Hedi Van Delden:
    18 maart 2020
    Was idd een hectische dag gisteren. Gelukkig is dit deel al goed gekomen en lig je nu lekker in bed in jouw huis in Sydney. En zoals je zegt nu hebben jullie een goed excuus om nog eens te gaan. Mag ik dan ook mee??????
  4. Esmee:
    Uiteraard hahaha
  5. Erna:
    18 maart 2020
    Wij wil dan ook wel mee 😋😘
  6. Esmee:
    Gezellie
  7. Manon:
    Hopelijk snel weer thuis!!👍🏼😊
  8. Esmee:
    19 maart 2020
    Als het goed is blijven Emirates, Etihad en Qatar gewoon door vliegen en ik vlieg met Etihad dus hopen dat alles goed verloopt
  9. Romée:
    19 maart 2020
    Jullie hebben een verstandige keuze gemaakt meiden! En inderdaad een goed excuus om nog eens terug te gaan 😄
  10. Esmee:
    19 maart 2020
    Het voelt ook als de beste keuze op dit moment!